torsdag 6 september 2012

Lungmedicinsk Diagnostik

Min pappa som är 86 år gammal har haft mycket problem med lungorna på äldre dar. Han har KOL och har haft en del lunginflammationer. Nu hostar han sedan en tid tillbaka slem blandat med blod.
Min syster Paula har varit med honom på några undersökningar. bl.a röntgen, skikt röntgen och PET Scanning. Dessa undersökningar visade och bekräftade att han har förändringar på vänstra lungan.
Idag var jag med honom från 8:30 till 14:00 på Lungmedicinsk diagnostik där dom gick ner via luftrören och ner i lungan. Han var ganska nervös innan men som tur var tyckte han att de två lugnande sprutorna han fick i baken var jobbigare än själva ingreppet :) Blodet som han hostar upp kom som tur var inte från lungan. Dom tog ett prov på förändringen. Provsvar kommer om ca två veckor. Hoppas verkligen inte det är något elakartat. 



Vad roligt att du hittade hit till min blogg. Jag skulle bli jätte glad om du lämnade en kommentar, då vet jag att du varit här och jag kan kika in på din blogg om du har någon. Du får gärna klicka på Gilla på Facebook knappen och följa min blogg via Bloglovin.
Kramar från Moder Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar