fredag 3 augusti 2012

Sommarlov

Nä, jag tycker inte om detta. Nu är sommaren slut och allvaret börjar igen. Iallafall för Amanda och Julia som börjar dagis på måndag, efter ett icke så soligt sommarlov. Jag menar, hur bra har denna sommaren varit på en skala? Stackars barn. Tackar vet jag den gamla goda tiden, eller, Det var bättre förr. Som "gamlingarna" brukade säga när man var liten. Mmm, ombytta roller nu...visst, jag fattar...40+ och nu är det jag som säger så. Men det är ju sant. Eller? Kanske inte. När jag var liten varade sommarloven i en halv evighet...bara det är ju en stor skillnad från idag. Och på den tiden var det sommar vareviga dag. Inte som idag när det är sommar 1 dag varannan vecka och höst resten. Eller? È det minnet som sviker? Jag börjar ju trots allt bli till åren. Det kanske bara var så att man njöt av det som var och av ledigheten, så som kanske dagens barn också gör. Förhoppningsvis kommer mina barn minnas sina somrar som jag, långa, underbara, varma, mysiga, spännande och härliga. 
Öland är mitt främsta sommar minne från min barndom. Tillbringade stora delar av mina sommarlov där från det att jag föddes tills jag var ca 23 år. Här har jag lånat en härlig vykorts bild från Ölands Bild Bank.



1 kommentar:

  1. Jag tänker precis likadant, fast i mitt fall var det båtsemestrar längs Bohuskusten varje sommar! Mina barn får chansen en vecka till innan allvaret, men det ser väl inte sådär jättebra ut på väderfronten den kommande veckan.... ;-) Kramar!

    SvaraRadera