lördag 4 augusti 2012

Projekt 1

Ja, då hade jag tänkt att vara duktig och få ett av alla mina projekt gjorda, eller iallafall påbörjat. Vi är sex i familjen och har därmed två sovrum för lite. Just nu har Emilia och Sebastian var sitt rum och Amanda och Julia sover i vårat. Deras leksaker finns därmed i vardagsrummet. Finns liksom ingen plats över i sovrummet.
Som genom ett trollslag så har Emilia och Sebastian sagt att dom vill dela rum så att Amanda och Julia också kan få ett rum att dela på. Låter ju jätte bra men jag tvivlar lite på hur det skall gå, mina två stora barn kan nämligen ha lite svårt att komma överens ibland. Men, jag tänkte att det är ju värt att prova iallafall. Och funkar det inte så får vi väl hitta på något annat.
Emilia och Sebastian åkte till Spanien med sin pappa i natt så idag bestämde jag mig för att börja. Har nu ägnat nästan hela dagen åt att städa och att samla ihop alla hennes saker i lådor och påsar. Ja, det är nämligen ingen lätt uppgift för mig detta, så jobbigt att jag fick ta paus och sova en stund. Emilia är nämligen samlare, och samlar på allt. Jag är också samlare men med någorlunda kontroll, samlare med avsky för grejer. Mitt hem ser därmed inte ut som i tv programmet Extrema samlare. Även om jag kan ha det lite rörigt ibland. Jag skyller detta på att vi har för litet boende och att det inte finns en plats för var sak.
Rensandet och slängandet av hennes saker får vänta tills hon kommer hem och kan vara med. För att så mycket som möjligt skall kunna slängas behöver jag boka in professionell hjälp i form av Emilias kusin Stephanie, som är väldigt duktig på sådant här. Hon hjälpte även Emilia att rensa ut i garderoberna för ett tag sedan.
När jag då är färdig med ihop plocket skall möbler ut ur rummet och nya skall in och monteras ihop. Två loftsängar blir det. med skrivbord och hyllor under. Sedan skall de prylar som återstår hitta sina nya platser. Sebastians rum skall också städas och rensas och sedan skall Amandas och Julias in där. Men det ser jag som helt andra projekt, projekt 2,3,4 och möjligtvis 5.

1 kommentar:

  1. Haha, ja, det är inte "barabara" att göra! Det tar sin lilla tid! Kram!

    SvaraRadera