måndag 2 mars 2015

Realitystjärnor då och nu

Jag tittar inte speciellt mycket på tv. Sitter oftast vid tv:n då jag är trött. Är det jag tittar på då inte tillräckligt intressant tröttnar jag fort, och vill då bara se någonting som inte kräver så mycket tankeverksamhet, något lättsamt. Tar mig sällan igenom en film och fastnar ytterst sällan för en serie, eftersom jag tröttnar lika snabbt som den börjat. Inget som är tillräckligt spännande, intressant och roligt helt enkelt. Däremot tycker jag det är jätte kul och intressant med diverse dokumentärer och realityshower.

Jag har missat "Realitystjärnorna på godset" som går på Tv 3. Tittade därför på avsnitt 1 på Tv 3 Play idag. Jag hade ett leende på läpparna genom hela programmet och kände att detta kunde ju bli hur bra som helst. Man har samlat ett gäng realitystjärnor under samma tak, närmare bestämt i Yxtaholms Slott utanför Flen.



Martin Melin 47 år Robinson 1997
Zubeyde Simsek 45 år Robinson 2001, 2003
SamirBadran 24 år Paradise Hotel 2013
Aina Lesse 22 år Paradise Hotel 2013
Fredrik Karlsson 31 år Bonde söker fru 2007
Linda Thelenius (Rosing) 40 år Big Brother 2003
Håkan Hallin 45 år Färjan 2008
Gunilla Persson 54 år Hollywoodfruar 2011-
Värden Daniel Fogmark som också passar in som handen i handsken.
Kocken Anders Fröberg

Kanske är det just denna skara som roar mig. Enligt min mening är hopplocket av dessa deltagare i stort sett skit bra. De flesta har utmärkt sig lite mer än andra med en speciell personlighet och ett speciellt beteende. I stort sett alla är väldigt egocentriska och naiva. "Same Same But Different" De blir dagligen indelade i olika lag och varje deltagare har även en egen tid där denne får bestämma vad gruppen skall roa sig med och får sedan vid lunchen/middagen ta emot och svara på de andras frågor. Påminner mycket om ett gäng andra program sammanslagna i ett tycker jag. Tror jag skall titta på del 2 om en stund.
                                                               Ha det gôtt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar