torsdag 8 januari 2015

What´s in da hous?

Efter två dagars sängläge med migrän lyckades jag få en halv dag någorlunda återställd. Sedan vart jag hur pigg som helst hela denna natten och inte kunnat sova en blund. Vid 03:50 märkte jag att Julia verkade vara orolig så jag la mig bredvid henne. Vid 04:30 började hon kräkas. Yippiiiiiii! Not! Vafaaan Julia som skulle till dagis och bjuda sina kompisar på glass idag, eftersom hon fyller 4 år. Stackaren. Fick röjt bland allt nerspytt och slängt in det stackars lilla skakande födelsedagsbarnet i duschen.

Att spyorna alltid kan skvätta så långt och att det kan bli så mycket förvånar mig varje gång. Så jag fick ju dra upp stackars Amanda också, för att byta sängkläder. Och därmed var hon också klarvaken. Yippiii en gång till. Så klockan 05:00 hade jag hallen full med påsar innehållandes nerspydd pyjamas, sängkläder, filtar, gosedjur två klarvakna barn och en mamma som inte sovit sedan natten innan. Tack och lov så är jag fortfarande ganska pigg. Amanda däremot ligger i soffan och kollar på tv och känner efter om inte hon också har lite ont i magen och behöver kräkas. Min mage rör sig lite oroligt men jag säger det inte högt, och jag antar att vi har kräksjukan in da house! Fram med de kräksjukas överlevnads kit.
Amanda och jag försökte pigga upp Julia med lite skönsång och ett paket. Det hjälpte föga. Hon tog av snöret och sedan orkade hon inte fortsätta med pappret. Någon hjälp ville hon inte ha så paketet ligger där och väntar på ett bättre tillfälle, kanske senare i dag, vi får se.

Over and out!

2 kommentarer:

  1. Uuuu, lider med er allihopa. Finns väl inget värre än kräksjukan. Usch, stackare. Hoppas det går över snabbt.

    Sköt om er!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Usch vad trist, säger som tidigare kommentator. Hoppas det går över snart <3

    SvaraRadera