tisdag 24 juni 2014

Vilken modell tänker ni köpa här näst?

Beroendet = ett fysiskt och psykiskt begrepp, där hjärnan använder sig av ett belöningssystem för att känna tillfredsställelse vid återkommande beteenden och handlingar.

Vad är du beroende av?
Jag svarar mobiltelefonen. Den har liksom nästlat sig in i mitt liv likt ett litet virus. Det skulle vara svårt att lära om och klara sig utan, den har ju liksom nästan allt. Känns ju som det var igår jag fick min första mobiltelefon av min dåvarande sambo. Jag var nog ganska sen med att ha en mobiltelefon eftersom jag tyckte att jag kunde klara mig utan sådana onödiga prylar. Året var 1998, samma år som min Emilia föddes. Och jag måste nog påstå att jag nu iallafall är lite beroende av den. Genom åren har jag provat olika modeller tills jag så småningom fastnade för Samsung. Ett problem som har följt mig oberoende på vilken modell jag haft är att dom alltid har börjat krångla mellan 6-12 månader efter inköp. Det kan handla om att mobilen hackar, hänger eller stänger av sig. Och förkortad batteritid och dålig eller ingen laddningsfunktion mm.
Har jag bara haft otur eller är det så att detta är den ungefärliga funktionstiden. Man binder ju trots allt oftast upp sig på 24 månader och för övrigt så är mobilerna inte speciellt billiga. Dottern har en Samsung galaxy s2 och det enda som funkar på den är sms men dock bara ibland. Jag har en Samsung galaxy s3 och batteriet och laddningen krånglar. Funderar nu på om man skall köra på ytterligare en Samsung eller kanske testa något nytt. Om det finns någon som läser denna blogg kanske ni vill dela med er om era erfarenheter, råd och tips, för och nackdelar angående olika modeller.
Jag vill kunna använda min mobil till så mycket som möjligt, och en bra kamera är ett måste.
Hej Svejs!

1 kommentar:

  1. Kan tyvärr inte tipsa dig om någon annan mobil än Samsung. Har alltid varit nöjd med Samsung på alla sätt. Älskar min Samsung Galaxy Note 3 och Note 2 var inte dum den heller :-D

    Hela familjen kör Samsung och alla är lika nöjda med dom, ett extra plus är att dom är snygga med , speciellt dom vita. :-D

    SvaraRadera