söndag 6 januari 2013

Årets första vecka

Börjar det nya året med ett veckan som gick inlägg. Kommer nog bli en del sådana här inlägg känns det som just nu. Hittar helt enkelt inte någon tid och inte heller har jag någon större inspiration. Jaja, tid och inspiration kommer kanske tillbaka.

Vi räknade ner till det nya året hemma hos mina svärföräldrar. Svägerskan med familj var också där. Vi åt god middag, umgicks och tittade på fyrverkerierna vid 24.00. Vi hade själva ingen lust att gå ut och smälla av våra raketer i ösregnet. Hoppas det nya året blir bra för er. Det skall det bli för mig har jag bestämt mig för.




Emilias lycka var gjord när hon fick åka till Ullared med sin pappa. Hon är ett riktigt stort fan. Jag passade då på att umgås med min son Sebastian. Vi gick en stund på stan, tog en god fika och gav en hjälpande hand när han löste dagens sudoku i metron. Imponerad, han har huvud för siffror den grabben. Sedan köpte vi en stor godispåse och gick och såg bion "De fem legenderna". En jätte bra film tyckte vi båda.



I afton bar det åter iväg hem till svärföräldrarna. Denna gången skulle vi fira den Ortodoxa Julafton. Man äter då bland annat ett särskilt bröd som heter Cesnica. Brödet är stort och har ett mynt inbakat. Alla är med och snurrar och pussar brödet. Sedan drar var och en av en bit med näven. Den som får brödbiten med det inbakade myntet sägs bli lycklig och rik. 






Snurrning pågår och den lyckliga vinnaren av myntet blev i år Svärmor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar