fredag 9 november 2012

Knarknäste vs. Dagis

Häromdagen när jag skulle lämna de små på dagis, så hittade den ena fröken en stor mugg som snyggt preparerats och byggts om till en vattenpipa. När jag var färdig med lämningen och var på väg att gå ut ifrån dagis hittade jag en liten påse med rester av tobak och torra kvistar cannabis. Känns ju tryggt... Dagis har blivit ett jävla knarknäste. Jag frågade personalen när jag hämtade samma dag om det skulle göras en anmälan nu. Chefen på dagiset hade beslutat att det skulle göras en anmälan till säkerhetsansvariga och sedan får dom ta ställning till om detta skall anmälas till polisen. Då tar jag slutsatsen själv att detta skall tystas ner så inte dagiset får dåligt rykte. Jag är ju den ende föräldern som vet. Fast inte länge till kan jag lova. Sådant här bör vi som har barn på detta dagis veta om.  

Förra våren när snön höll på att smälta bort hittades glassplitter som spridits över hela gräsmattan som fick spärras av och saneras. Det har länge varit ett problem med att ungdomar i högstadiet åldern samlas på kvällar och eventuellt nätter på dagisets gård. De har detta som en träff punkt. Ibland sitter dom bara där, ibland skräpar de ner med sådant dom ätit,druckit och fimpar de rökt, ibland förstör de bänkar och staket och nu detta. Dagis personalen vet vilka dessa ungdomar är och har pratat med dem utan resultat. Säkerhetsansvariga har pratat med ungdomarna utan resultat. Poliser har också pratat utan resultat. Allemansrätten gäller nämligen här. Helt sjukt att de skall kunna göra nästan vad som helst utan att det händer nåt. Kameror är tydligen förbjudet att sätta upp. Men rörelse aktiverade kameror har det varit tal om, som larmar när det är rörelse på gården. Men är väl antagligen för dyrt. Någon skall väl behöva skadas först innan tummarna åker ur rövarna. Sverige är så jävla slappt!

3 kommentarer:

  1. Tråkigt att de inte tar tag i det ordenlgit. :(

    SvaraRadera
  2. hej hej...

    men fyyy så olustigt.. tycker absolut det ska anmälas så det får ett slut någongång..
    kramisar

    SvaraRadera