torsdag 7 maj 2015

Soft Pastel Hårkritor

För ett tag sedan fick jag bli produkttestare åt Purplebox. Jag fick då hem en låda med 24 stycken Soft Pastel hårkritor i roliga kulörer. Vi här hemma har haft jätte skoj med dessa kritor. Dessa hårkritor passade vår familj som handen i handsken, då speciellt en av mina tjejer ändrar färg i håret stup i kvarten. Hårkritorna är som pastellkritor i konsistensen, och är väldigt lätta att både färga in och att ta bort. 
Så här går man till väga:
Man fuktar håret med te x en vattensprayflaska. Gnider in vald färgkrita på det fuktade håret tills du får den nyans du önskar. Låt slingan lufttorka. Värmeförsegla färgen med en plattång eller en locktång. För bättre hållbarhet kan du spraya det färgade håret med hårspray. Tadaaa, klart!
För att ta bort färgen kan man skaka ur eller borsta för att därefter tvätta bort.

Man kan såklart färga hur man vill te x en eller flera slingor, hela håret, en eller flera färger eller kanske bara topparna. Ett tips är att använda plasthandskar vid hantering av hårkritorna då dom annars kan färga både hår, händer och runt naglarna. Vit tröja är inte att rekommendera heller.

Som ni ser blev det fina färger även på mörkt hår. Jag tyckte att mitt hår som var färgat blev lite stelt och svårstylat men det tyckte inte mina tjejer att det var något problem. Kusiner och kompisar till tjejerna har också varit med och testat. Dom tyckte också att detta var jätte kul och önskar sig nu egna hårkritor.
Nedan visar jag lite bilder på några av de färgade resultaten.
Här hade lilltjejen Julia fixat hårfärg, smink och tatuering helt själv.
Tack för att vi fick vara produkttestare.
Ha det gôtt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar