lördag 7 februari 2015

Mello 2015

Igår tog jag med mig Emilia och Amanda på en gormet middag på Mc Donalds. Sedan drog vi vidare till Scandinavium för att kolla på genrepet av Melodifestivalen 2015. Amanda som är 5 år brukar älska Mello när det kommer på tv, så jag tänkte att hon skulle älska att vara på plats. Men hon var nog chockad av allt folk och allt ljud. Hon hade en konstig min i ansiktet nästan hela kvällen. Men när jag frågade om hon skulle stanna hemma nästa gång det var Mello så skakade hon hysteriskt på huvudet, så lite kul och spännande var det nog ändå. Idag är det lördag och om bara en liten stund börjar första deltävlingen på tv. Tror det kommer vara extra spännande att se eftersom vi var där igår. 

Låtarna för deltävling 1 i Göteborg är

Låt: ”I’ll Be Fine”
Artist: Molly Pettersson Hammar
Låtskrivare: Molly Pettersson Hammar, Lisa Desmond, Tim Larsson, Tobias Lundgren, Gavin Jones

Låt: ”Pappa”
Artist: Daniel Gildenlöw
Låtskrivare: Daniel Gildenlöw

Låt: ”One By One”
Artist: Elize Ryd & Rickard Söderberg
Låtskrivare: Elize Ryd, Jimmy Jansson, Karl-Ola Kjellholm, Sharon Vaughn

Låt: ”Hello Hi”
Artist: Dolly Style
Låtskrivare: Emma Nors, Palle Hammarlund, Jimmy Jansson

Låt: ”Det rår vi inte för”
Artist: Behrang Miri feat. Victor Crone
Låtskrivare: Behrang Miri, Albin Johnsén, Måns Zelmerlöw, Tony Nilsson

Låt: ”Can’t Hurt Me Now”
Artist: Jessica Andersson
Låtskrivare: Aleena Gibson, Fredrik Thomander

Låt ”Sting"
Artist: Eric Saade
Låtskrivare: Fredrik Kempe, Hamed ”K-one” Pirouzpanah, David Kreuger, Sam Arash Fahmi

Vi hejade på låt 7 med Eric.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar