måndag 8 december 2014

Oturs perioder

Tror ni på att man har olika prövningar här i livet? Jag måste tro på det, för man kan väl inte bara ha så sjukt mycket otur med både det ena och det andra under en längre tid. Att saker går fel lite då och då är väl inget konstigt, men när man upplever att det mesta bara blir skit och att man är inne i en sådan karusell, och man liksom hamnar i sådana situationer hela tiden. Vad är det då?

De senaste två veckorna har det mesta gått fel. Och jag känner mig helt utmattad av allt. Ibland lyckas man med det omöjliga. Försökte vid ett av dessa tillfällen knäppa med fingrarna och trolla bort mig, men det funkade inte. Försökte då sjunka genom marken, men det funkade inte det heller. Man kan väl hoppas att dessa prövningar (eller kalla det vad ni vill) så småningom skall leda till något gott och lärorikt. Jag kan ju bara säga att jag har lärt mig en sak som jag förvisso redan kunde, men än då.... Lägg alltid till en skadeförsäkring när du hyr bil/flyttbil. För vem lyckas normalt sett med något sådant här?


För att avrunda här kan man väl säga att jag ändå har ganska mycket tur....i oturen. Alla incidenter runt mig den sista tiden kunde ju varit mycket värre än de varit. Tänk positivt!

Love




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar