lördag 12 juli 2014

Dom slängde ut oss

Idag tog jag mitt första dopp i 27 grader "kallt" vatten på Lundbybadet. Ja, jag tyckte det var kallt och jag skyller det på den svala vinden. Det tyckte Amanda också men ville ändå vara kvar i vattnet hur länge som helst kändes det som. Tillslut var nästan fingertopparna bortdomnade kändes det som. Fick lurat upp Amanda ur polen på en fika och ett besök i den lite varmare plaskpolen. Hon ville dock snart tillbaka till den stora polen. När vi hoppat i igen kände jag att det luktade lite rök. Sitter dom här och grillar tänkte jag. Men rätt som det var fick jag syn på att det kom lite svart rök från taket. Efter en stund var det inte så lite längre och andra hade fått syn på det också och vakterna pratade i telefon. Dom ropade ut i högtalarna att alla skulle gå längst bort på gräsplätten tills dom visste mer. Och efter några minuter evakuerad dom hela stället. Dom körde till och med bort alla ifrån parkeringsplatsen eftersom röken kunde vara farlig. Det kom ett gäng brandbilar och nån ambulans och vi fick därmed en väldigt spännande dag. Bilder nedan på brinnande Lundbybad.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar